Procesregisseur IHP Primair en Voortgezet onderwijs (ZZP)
Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
De gemeente Hardenberg is voornemens om twee Integrale Huisvestingsplannen (IHP’s) op te stellen: één voor het Primair Onderwijs en één voor het Voortgezet Onderwijs. De opstelling van de IHP’s wordt uitgevoerd door een externe partij. Echter is de gemeente Hardenberg op zoek naar een ervaren procesregisseur die een cruciale rol heeft in het initiëren en begeleiden, het ondersteunen van de betrokkenen en het bewaken van de voortgang van het proces.
De belangrijkste werkzaamheden omvatten actieve deelname aan stuur- en projectgroepen waar de voortgang van de IHP’s wordt besproken en afstemming plaatsvindt met betrokken partijen. De procesregisseur neemt ook deel aan bestuurlijke overleggen waar strategische keuzes en beleidsbeslissingen worden genomen. Verder is hij of zij aanwezig bij PFO’s, specifiek voor agendapunten met betrekking tot onderhuisvesting in relatie tot de IHP’s. De procesregisseur begeleidt het proces rondom de opstelling van de IHP’s, waarbij de uitvoering door een externe partij wordt verzorgd, met als doel een efficiënte uitvoering binnen de gemeentelijke en onderwijstechnische kaders.
Tot slot biedt de procesregisseur ondersteuning en advisering aan de beleidsmedewerker onderwijshuisvesting, zowel inhoudelijk als procesmatig, om de realisatie van de IHP’s te waarborgen.
Het project is succesvol afgerond wanneer de Integrale Huisvestingsplannen (IHP’s) voor zowel het Primair Onderwijs als het Voortgezet Onderwijs volledig zijn opgesteld en goedgekeurd, en wanneer de gestelde doelen en kaders (zoals tijd, budget en kwaliteit) zijn behaald. Dit betekent dat het proces efficiënt en binnen de gemeentelijke en onderwijstechnische richtlijnen is begeleid, dat alle betrokken partijen effectief hebben samengewerkt, en dat er een solide basis is gelegd voor de uitvoering van de plannen. Het succes wordt ook gemeten aan de hand van de voortgang en besluitvorming in de strategische en bestuurlijke overleggen, waarbij de procesregisseur een cruciale rol heeft gespeeld in de coördinatie en advisering.
Vereisten
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding:
2. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als procesregisseur/strategisch adviseur binnen het sociaal domein binnen een gemeente;
3. Minimaal 1 jaar werkervaring als project/ procesleider op het gebied van IHP’s;
4. Beschikbaar om te starten in april 2025 voor 10 uur per week
Selectiecriteria
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als project/procesleider op het gebied van huisvestingsopgave van maatschappelijk vastgoed bij een gemeente (25 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als strategisch adviseur binnen het sociaal domein van een gemeente (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen (benoem hiervan een voorbeeld in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met procesbegeleiding t.b.v. het opstellen van de IHP’s en advisering van beleidsmederwerkers (15 punten);
9. Een aanvullende MBA opleiding (10 punten).
Competenties
-
- Analytisch vermogen;
-
- Communicatieve vaardigheden;
-
- Leiderschap;
-
- Verandervermogen;
-
- Probleemoplossend vermogen;
-
- Overtuigingskracht en een actieve, enthousiaste houding;
-
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: niet van toepassing ZZP
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 6 mei 2025 vanaf 12:30 uur.
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina ‘Apply now’.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 24 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.