BAG Medewerkers (2FTE)

april 18, 2025
2600 - 3200
Application ends: april 30, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

BAG Medewerkers (2FTE)

Organisatie


Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling


Team Belastingen zorgt voor de aanslagoplegging van de gemeentelijke belastingen en heffingen. Het handelt alle vragen, verzoeken en bezwaren af en verleent kwijtschelding.

Opdracht


Een aantal jaren geleden heeft er een conversie plaatsgevonden in de BAG van m3 naar m2. In veel gemeenten, ook in Zoetermeer, is dit met een omrekenformule in bulk gedaan. De betrouwbaarheid van de registratie van deze m2 is te laag. Dat blijkt uit het grote aantal onderzoeken dat uit de Permanente Marktanalyse van de WOZ komt. Dergelijke methode kunnen te grote afwijkingen geven en geven veelal geen inzicht in de verdeling in verschillende onderdelen van een woning. Dit heeft direct gevolg voor de kwaliteit van waarderingen bij de WOZ. De objectregistratie moet naar een voldoende niveau gebracht worden. Om die reden hebben we hier een project van gemaakt. Hiervoor zoeken we twee BAG gegevensbeheerders die komende tijd in de oude bouwdossiers willen duiken. De werkzaamheden beslaan o.a,:
– Uitgezette onderzoeken vanuit de Permanente Marktanalyse moeten inclusief Domino-effect worden uitgezocht.
– Onderzoeken vanuit de bezwaarfase Woz moeten inclusief Domino-effect worden uitgezocht.
– Preventief moeten complexen, bouwstromen en individuele woningen worden uitgezocht.
De basis hiervoor zijn de bouwdossiers. Deze moeten worden opgevraagd, ingemeten en raadpleegbaar opgeslagen worden.

Vereisten

1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
2. Aantoonbare werkervaring m.b.t. BAG-werkzaamheden zoals het doorvoeren van mutaties, lezen van bouwtekeningen en berekenen van gebruiksoppervlaktes (Duidelijk voorbeeld noemen in cv);
3. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;

Gunningscriteria


4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring m.b.t. BAG-werkzaamheden zoals het doorvoeren van mutaties, lezen van bouwtekeningen en berekenen van gebruiksoppervlaktes. (Duidelijk voorbeeld noemen in cv) (30 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het werken met Gouw Belastingen, Ortax, Streetsmart, Kadaster, WOZ-datacenter, Way2GO, Powerbrowser (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met WOZ-objectafbakening (25 punten);
7. Een afgeronde opleiding BAG/WOZ (20 punten).

Competenties


– pro actief;
– aanpakker.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 6 mei 2025 van 09:00 uur tot 15:00 uur.

Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina ‘Apply now’.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 30 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.