Adviseur digitaliseren HR processen (ZZP)

in HR, IT
Application ends: april 30, 2025
Apply Now

Solliciteer op deze baan

CV uploaden (doc, docx, pdf)

Adviseur digitaliseren HR processen (ZZP)

Organisatie

Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen en te werken.

Opdracht

De gemeente Nijmegen streeft ernaar om een wendbare en resultaatgerichte organisatie te zijn waarin de opgaven van de stad centraal staan. De HR-dienstverlening die we daarbij voor ogen hebben is gericht op de gemeente-brede opgaven en op het verbeteren van onze ambtelijke organisatie.

De afdeling P&O werkt iedere dag hard om alle P&O processen goed te laten verlopen. Met name door de groei van de organisatie, de complexe uitvoering van sommige regelingen en de livegang van de Youforce app, maken dat er gekeken moet worden naar de P&O processen. Deze moeten efficiënter, transparanter en beter afgestemd worden op de behoefte van de organisatie en de medewerkers.

De P&O processen moeten zodanig ingericht zijn dat deze als efficiënt, transparant en gebruiksvriendelijk worden ervaren door de medewerkers.

De adviseur digitalisering is (mede)verantwoordelijk voor het optimaliseren, (her)ontwerpen en bundelen van HR-processen binnen Youforce, waarbij de best practices van Visma-Raet gebruikt worden als basis. Je werkt samen met HR en Salarisadministratie om processen niet alleen digitaal in te richten, maar ook begrijpelijk, efficiënt en gebruiksvriendelijk te maken voor (eind)gebruikers. Je borgt deze processen in de organisatie, begeleidt gebruikers en levert concrete output op zoals procesbeschrijvingen en testscenario’s.

Je werkt zelfstandig en resultaatgericht. 

    • Ontwikkeling en het inrichten van de P&O processen;
    • Uitwerken van de P&O processen en bundelen van de processen die al zijn ingericht als dit nog niet is gebeurd;
    • Het inrichten van de P&O processen in Youforce met behulp van de best practices van Visma RAET;
    • Het optimaliseren van de P&O processen die al gebruikt worden in Youforce;
    • Mede ontwikkelen en optimaliseren van de processen van de Salarisadministratie;
    • Dusdanig en of waar nodig dat deze aansluiten op de gedigitaliseerde processen van P&O-beheer.

Inrichten van:
– Indiensttreding nieuwe medewerkers;
– In-, door- en uitstroom (IDU), eerst ambtelijk daarna raadsleden, stagiaires etc.;
– Omzetten en beëindigen arbeidscontracten;
– Uren, salaris, functiewijzigingen;
– Verzuimmanager optimaliseren qua taakverdeling en rollen.

Vereisten

1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur digitale Procesoptimalisatie3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Youforce;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het optimaliseren van HR processen;
5. Aantoonbaar in de gelegenheid om minimaal 2 dagen op locatie aanwezig te zijn i.v.m. werkoverleg ten tijde van de analysefase (Benoem dit duidelijk in het cv);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur binnen een overheid of gemeente met 100.000+ inwoners.

Selectiecriteria 

7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur digitale Procesoptimalisatie (40 punten);
    a. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
    b. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring (20 punten);
    c. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Youforce (30 punten);
    a. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
    b. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring (15 punten);
    c. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur binnen een overheid of gemeente met 100.000+ inwoners (30 punten);
    a. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
    b. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring (15 punten);
    c. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten).

Competenties

– Klantgericht;
– Motiveren;
– Resultaatgericht werken;
– Overtuigen- Besluitvaardigheid;
– Kritisch;
– Analyserend vermogen.

CV-eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina’s A4 toe. Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4’s, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4’s beoordeeld, waarna de overige A4’s buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld “toelichting” van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting).

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 1 mei 2025.

Geïnteresseerd?

Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via de knop bovenaan de pagina ‘Apply now’. De reactie termijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 30 april 2025, 09.00 uur, wij ontvangen graag jouw reactie uiterlijk 1 dag voor sluiting van de opdracht.