• Part Time
  • Huizen
  • €4900 - € 7600 € / Maand

Gemeente Huizen

Interim Teamleider Ondersteuning Sociaal Domein

 

Algemene informatie

Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Duur: 6 maanden, verlenging mogelijk 4 x 3 maanden
Uren per week: 24 – 32 uur
Locatie: Huizen

 

Opdrachtgever


Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening ‘Goed geregeld, graag gedaan!’ Anders gezegd, wij zijn 4G.

Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega’s, een klimaatneutraal Huizen in 2050, het vergroten van het toerisme in Huizen als verlengstuk van de metropoolregio en dienstverlening op maat voor alle inwoners.

Als interim teamleider Ondersteuning Sociaal domein ga je werken voor de afdeling Maatschappelijke Ondersteuning (MO) in Huizen. Dit is de afdeling die passende ondersteuning biedt aan inwoners van Huizen Blaricum, Eemnes en Laren; zodat zij kunnen meedoen aan de samenleving. De afdeling, bestaande uit 7 teams, biedt integrale dienstverlening op het gebied van Lokale begeleiding, de WMO, Participatiewet, Bemiddeling naar werk, Schuldhulpverlening, Jeugdwet en leerlingenvervoer. Er heerst een informele werksfeer, er wordt hard gewerkt en er is collegiale ondersteuning, zowel op inhoudelijk als persoonlijk vlak. De kleinschaligheid van de gemeente maakt dat er korte lijntjes zijn met collega’s en netwerkpartners.

Opdracht


Je geeft leiding aan het team Ondersteuning Sociaal Domein. Dit team bestaat uit 2 clusters van in totaal 17 medewerkers. Cluster Terugvordering, Verhaal en Handhaving voert de administratie uit van Terugvordering en Verhaal. Het cluster Allround Backoffice is verantwoordelijk voor de administratieve ondersteuning van de andere teams binnen maatschappelijke Ondersteuning.

Het team is begin 2023 gestart met een veranderproces die erop is gericht als team allround inzetbaar te zijn en klantgericht te werken binnen goed ingerichte processen, instructies en automatisering. Er zijn grote slagen gemaakt. Om alle doelstellingen te realiseren is verdere implantatie nodig zowel binnen de structuur als cultuur binnen de twee clusters.

Deze inhuuropdracht wordt toegekend via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen opgesteld. Om in aanmerking te komen, moet je voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door aan de wensen tegemoet te komen

Vereisten

1. Minimaal 2 jaar aantoonbare in de afgelopen 5 jaar werkervaring als leidinggevende binnen het sociaal domein;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met personele aansturing en teamontwikkeling;
3. Aantoonbare werkervaring met veranderkundige opgaven binnen het sociaal domein (licht je antwoord duidelijk toe in het cv);
4. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau.

Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider binnen het sociaal domein (20 punten);
6. Aantoonbare inhoudelijke kennis van de uitvoering van de verschillende wetten binnen het sociale domein (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Office 365, JOIN,CIVsam en I-Samenleving;
8. Beschikbaar per 1 december 2024 voor minimaal 24-32 uur per week (20 punten);
9. Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie brief, deze zal gebaseerd moeten zijn op de bovenliggende criteria en de opdracht tekst (10 punten).

Competenties

  • Communicatief sterk en verbindend;
  • Samenwerken;
  • Coachen;
  • Inlevingsvermogen;
  • Beslissen, besluitvaardig;
  • Resultaatgericht;
  • Overtuigen.

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Geef in het cv duidelijk per eis en wens aan in hoeverre je aan het profiel voldoet.
CV maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands en minimaal 2 referenties.

Geïnteresseerd?

Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via onderstaande knop.

Opdracht sluit per 21 november om 09:00 uur. Wij ontvangen graag jouw reactie minimaal 1 dag voor sluiting van de opdracht.

Upload je cv/resumé of alle overige relevante bestanden Max. bestandsgrootte: 16 MB.