Consulent Klantcontact – Burgerzaken
Waar ben jij van?
Jij bent van het zo goed mogelijk van dienst zijn van de Rotterdammer. Je bent van het luisteren het tonen van begrip. Door jou voelt de burger zich gehoord en geholpen.
Hoe gevoelig de situatie ook kan zijn; het lukt jou de persoonlijke verhalen te doorgronden en daar op de juiste manier mee om te gaan. Samen met je collega’s draag je bij aan tevreden Rotterdammers. Want voor jou is maatschappelijke betrokkenheid hetgeen dat ertoe doet.
Jouw functie
De Gemeente Rotterdam heeft meer dan 655.000 inwoners uit meer dan 170 verschillende landen. Als medewerker klantcontact burgerzaken ontvangen we de Rotterdammers in onze 7 stadswinkel. Je bent het visitekaartje van de gemeente Rotterdam. Je bent het stralende gezicht achter de balies in onze stadswinkels. Daar houden wij ons onder andere bezig met het registreren van nieuwe Rotterdammers door eerste vestiging en hervestiging, het naturaliseren, het tonen van Brondocumenten en het uitreiken van documenten zoals paspoorten, ID-kaart of rijbewijs en het verwerken van de verzoeken en aanvragen, zoals het wijzigen van persoonlijke gegevens.
In Rotterdam hebben wij te maken met een piek in specialistische producten zoals: 1e vestiging, Tonen Brondocumenten en Naturalisatie. Wij zijn op zoek naar medewerkers die ervaring hebben in het uitvoeren van deze diensten. Heb jij deze ervaring? Dan hebben je hulp hard nodig! Je bent verantwoordelijk voor het op een professionele en enthousiaste wijze behandelen van deze aanvragen en beantwoorden van vragen hierover. Daarnaast heb jij affinitiet met het inwerken van medewerkers en hebt hier trainingen in gegeven. Je bent in staat om informatie zorgvuldig en duidelijk over te brengen.
De Publiekslocaties kennen avondopenstellingen .Je kunt worden ingezet tussen 08:00 en 20:15 uur (dagdienst of avonddienst) van maandag tot en met vrijdag op 7 verschillende Publiekslocaties. Uiteraard wel in de door jou opgegeven contracturen. Vrije dagen of vakantie kan je 6 weken van tevoren aangeven. Omdat er met een strakke planning wordt gepland in verband met de afspraken van de burgers, wordt deze termijn gehanteerd.
Jouw profiel
Naast flexibiliteit vragen wij ook het vermogen om snel te kunnen schakelen tussen verschillende vragen, burgerproducten en rollen. Je werkt met verschillende programma’s en producten/diensten, en vind het daarom ook niet lastig hierin te kunnen switchen.
Omdat je werkt metidentiteitsgegevens is het belangrijk hier secuur in te handelen. In een drukke omgeving stel jij je stressbestendig op. Je bewaart de rust en kan werkzaamheden goed prioriteren. Je weet wat ervoor nodig is om tot een antwoord of aanvraag te komen. Dit vraagt de nodige assertiviteit, creativiteit, doortastendheid en het vermogen om te kunnen meedenken met de klant. Als echte teamspeler vind jij het allerbelangrijkste dat je er samen met je team voor staat om de beste mogelijke dienstverlening te bieden.
Eisen
- Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding;
- Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een klantcontact/front-office functie opgedaan in de afgelopen 10 jaar, waarin je te maken hebt gehad met complexe situaties met klanten/cliënten, zoals de naturalisatie processen en documenten van verschillende nationaliteiten;
- Je hebt ervaring met het uitvoeren en beoordelen van naturalisatie, 1e vestiging, Tonen Buitenlandse Brondocumenten en hervestiging.
- Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
Wensen
- Je hebt ervaring met de klantmanagementportalen zoals Key2burgerzaken en Centric;
- Je hebt ervaring met het opzetten en/of geven van trainingen en cursussen op het gebied van de producten en diensten (naturalisatie, eerste vestiging etc.) binnen burgerzaken.
- Je hebt minimaal 5 jaren werkervaring met het opzetten van naturalisatie en brondocumenten, eerste vesteging en hervesteging opgedaan in de afgelopen 10 jaar.
De afdeling
Je gaat werken bij de afdeling Uitvoering klantcontact binnen het cluster Dienstverlening. De kerntaak van de afdeling Uitvoering Klantcontact is het uitvoering geven aan de persoonlijke dienstverlening. Producten en diensten van cluster Dienstverlening worden door deze afdeling aan bewoners aangeboden vanuit zeven gemeentelijke Publiekslocaties.
Onze organisatie
Wij van Dienstverlening zijn het visitekaartje van de gemeente. Bijna iedere Rotterdammer heeft op een goed moment gevraagd of ongevraagd contact met ons. Onze missie? Burgerzaken gewoon goed regelen. We hebben een voortrekkersrol als het gaat om klantgericht denken en handelen binnen de gemeentelijke organisatie, sterker nog: wij willen niet anders. Een diverse internationale wereldstad als Rotterdam vraagt om een overheid die meebeweegt met de snelheid en veranderende behoeften van bewoners, bedrijven en publieke instellingen. Die overheid willen wij zijn.
ZZP’ers niet toegestaan
Startdatum: In overleg, bij voorkeur 1 maart 2025
Duur: 6 maanden
Verlening mogelijk: Ja, 3 x 6 maanden
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via onderstaande knop.
Opdracht sluit per 12 februari om 08:00 uur. Wij ontvangen graag jouw reactie minimaal 1 dag voor sluiting van de opdracht.