HR Adviseur
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Het domein Bedrijfsvoering zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van Financiën, Control, Inkoop, Juridische Zaken en Personeel & Organisatie.
De vacature voor HR Adviseur valt onder het team P&O van de afdeling Bedrijfsvoering. Het team P&O bestaat uit 15 personen en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van HRM beleid en adviseert het management hierover, neemt deel aan of is trekker van verandertrajecten binnen de organisatie en voert de personeels- en salarisadministratie.
Opdracht
Je krijgt een breed takenpakket; je adviseert en ondersteunt leidinggevenden en een domein directeur bij integraal leiderschap in de transitie van de oude naar de nieuwe organisatiestructuur. Je bent een stevige gesprekspartner op zowel operationeel als tactisch niveau. Je hebt kennis en ervaring om data gedreven te werken, je bent in staat om financiële consequenties te overzien en bewaakt samen met de leidinggevende de personeelsbegroting.
We zijn momenteel bezig met een organisatieontwikkeltraject. Het doel hiervan is om de organisatie voor te bereiden op de toekomst. Jouw rol is om actief deel te nemen aan de projecten om de herinrichting van de organisatie met duidelijke aansturing en het verbeteren van processen en werkzaamheden. Samen bouwen we aan een sterke, flexibele organisatie die klaar is voor de toekomst. Dit vraagt dat je goed zelfstandig kan werken, maar je bent ook een echte teamspeler. De organisatie is volop in beweging en je komt dus niet in een gespreid bedje.
Verder ben je verantwoordelijk voor het opstellen, uitvoeren, implementeren en evalueren van verschillende beleidsstukken. Je kan hierbij denken aan thema’s als het begeleiden van het proces om de P&O te optimaliseren, het vernieuwen van het lokaal beloningsbeleid, het optimaliseren van de instroom en retentie. Je bent projectleider van diverse lopende projecten. Met jouw kennis en ervaring weet jij de lead te nemen en ben je in staat om een project van A tot Z te stroomlijnen.
Vereisten
- Beschikbaar per uiterlijk 5 maart 2025 voor gemiddeld 27 tot 32 uur per week;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als HR-Adviseur binnen een gemeente;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met als HR adviseur met de aansturing, begeleiding en doorontwikkeling van een organisatieontwikkeling binnen een gemeentelijke organisatie;
Gunningscriteria
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (15 punten);
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als HR Adviseur binnen een gemeente (30 punten);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met als HR adviseur met de aansturing, begeleiding en doorontwikkeling van een organisatieontwikkeling binnen een gemeentelijke organisatie (25 punten);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het personeelssysteem Motion en Motion Pro van Centric (10 punten);
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van procesoptimalisatie en transities van HR-systemen (20 punten).
Competenties
- Hands-on mentaliteit;
- Communicatief;
- Proactieve houding;
- Denkt in termen van oplossingen en niet in problemen;
- Teamspeler.
ZZP’ers niet toegestaan
Startdatum: maart 2025
Duur: 4 maanden
Verlening mogelijk: Ja, 2 x 6 maanden
Interesse?
Stuur jouw contactgegevens en CV naar info@1uptraining.nl of reageer direct via onderstaande knop.
Opdracht sluit per 11 februari om 09:00 uur. Wij ontvangen graag jouw reactie minimaal 1 dag voor sluiting van de opdracht.